Uitslagen ronde 15

Afgelopen donderdag werd de interne competitie weer hervat. Nog niet iedereen bleek de oliebollen al helemaal goed verteerd te hebben en met name de top 3 liet steken vallen.

Erik Corneth zag geen kans het stugge verzet van Wim van den Bosch te breken, Eric Bies verslikte zich in Jeroen Bollaart en Johan de Groot verloor van Gerrit Jan Hoevers na een incorrect dameoffer van Hoevers. De incorrectheid van het dameoffer kwam echter pas na Johans opgave aan het licht. Gert Legemaat deed goede zaken door met wit Rik van Drie te verslaan en daarmee op te rukken naar de tweede plaats.

Na 4 opeenvolgende overwinningen heeft ook Sharif Akbari zijn eerste nederlaag op zak. In een boeiend 4-paarden eindspel was Rob van Vuurde hem te slim af. De koplopers in de andere groepen veranderen ook niet. In groep B blijft Meinko Ronner koploper, in groep C Ton van der Linden doordat de nummer 2 verloor. En in groep D blijft Ab van Westreenen ondanks verlies nog net Nilufer Karayilan en Mark Berisa voor.

Komende week wordt er veel extern gespeeld: DD1 en DD3 moeten aan de bak evenals beide 4-tallen. Voor de interne competitie resteert er derhalve donderdag een vrij uitgedund programma.

Uitslagen van ronde 15 van de Keizercompetitie, gespeeld op 03 januari 2019:

Gert Legemaat Rik van Drie 1-0
Eric Bies Jeroen Bollaart 0-1