Doorn-Driebergen Rapid toernooi groot succes!

Deelnemers en organisatie kijken terug op een geslaagd toernooi.

Vroeg begonnen, veel gewonnen

De organisatie bestaande uit Ton, Peer, Hans, Mees, Guido, Bas, invisible man Eric Bies voor website communicatie, en de schrijver van dit verslag zijn in september gestart met de voorbereidingen. Met inspiratie uit een bestaand draaiboek zijn alle aspecten aan de orde gesteld en heeft de toernooi-commissie goed samengewerkt om het Rapid toernooi, sinds lange tijd weer mogelijk te maken. De reguliere communicatiekanalen zijn ingezet om schakers te informeren over ons toernooi, via de kalender van de KNSB, rechtstreekse communicatie naar 26 clubs in de SOS-competitie en vermelding in de lokale krant. Vrijdagavond alles klaar gezet, groepsindeling gereed!

39 deelnemers

Het deelnemersveld bestond uit 39 deelnemers, na 3 afmeldingen ( die hebben wat gemist!) en 2 last minute- deelnemers, die zich op de vroege zaterdagmorgen nog aanmelden. Van huisschaker tot top spelers, jong toptalent, vader en zoon, clubschakers, oud-clubschaakster, oud-leden, vrienden, uit de regio, Coevorden en Dordrecht. Een gemêleerd gezelschap heeft er een sportief en gezellig toernooi van gemaakt.

Prima sfeer

Vanaf de start was het duidelijk dat de voorbereiding, de basis was voor een toernooi met goede, spannende partijen en gezelligheid. Leuke gesprekken en tijd om ook de schaakpuzzels met elkaar op te lossen en de gespeelde partij te analyseren. Club- en echtgenoten zijn langs geweest, even sfeer proeven, iets drinken en zo hebben we er met elkaar een zeer geslaagde dag van gemaakt.

Prijzen

(Rechtsvoor Remco van Brakel)
(links Remco van Brakel)

Dé winnaar van het toernooi is last minute deelnemer Remco van Brakel, ongeslagen winnaar van groep 1. In de laatste, beslissende ronde tegen toptalent Wouter Terlouw ( Nederlands kampioen onder 8 jaar en dit jaar regionaal kampioen D onder 12 jaar). Beide waren tot deze ronde ongeslagen.

De spannendste groep was groep 3, waar ons oud clublid Gerrit v/d Dool, op basis van SB-punten met de 1ste prijs naar huis ging.

Dirk Rijneker en Rob van Vuurde hebben lang gestreden om de troostprijs. Dirk zag met winst op Jacques van Oostrum, in de laatste ronde, de prijs aan zich voorbij gaan.

De stimuleringsprijs is gewonnen door Dinie v/d Meulen. Oud-clubschaakster die haar partijen goed opzet en heeft ervaren dat een klein foutje snel bijdraagt tot sportief verlies van de partij.

Dit smaakt naar meer

Alle deelnemers hebben na afloop een heerlijk zakje chocolade schaakstukken ontvangen. Nog even nagenieten en wellicht smaakt dat naar meer.

Interesse om lid te worden van onze club? Dat kan, aanmelden voor vrijblijvende kennismaking op onze reguliere clubavond, donderdagavond, kan HIER.

De eindstanden van alle groepen

GROEP 1

GROEP 2