sv Doorn-Driebergen 2 behaalt een fraaie zege in de Bommelerwaard

Met dank aan de invallers Renee Brands en Jan Esmeijer die op de speeldag zelf nog moesten worden opgeroepen reisden we met een compleet achttal af naar de verste uithoek van de SGS voorbij Zaltbommel, naar het dorpje Nieuwaal, waar de Zaltbommel-Zuilichem Combinatie was neergestreken.Het Trefpunt waar we de wedstrijd speelden was een schoolvoorbeeld van een ontmoetingsplaats van het dorp; gezellig familiesfeertje, de gemoedelijkheid straalde er van af.

Aan het eerste bord kwam Wim van den Bosch al snel een kwaliteit en een pion voor en na 20 zetten gaf de tegenstander op.  Daarna volgde Renee Brands met remise in een evenwichtig gespeelde partij: toren + 2 pionnen tegen toren + 2 pionnen.

Jan Hellevoort won een mooie partij na kwaliteitswinst en het bezit van een vrijpion.  Jos Derksen kwam een pion voor maar dat bleek niet voldoende voor de winst: remise dus. Meinko Ronner brak door in een ingewikkelde stelling en won. Jan Esmeijer won een stuk en joeg de koning over het bord, pakte onderwijl nog wat extra stukken mee en won.

Lange tijd was Herman Schreuder niet tevreden over zijn stelling. Te weinig initiatief en dat nog wel met wit. Pas aan het einde van het middenspel lukte het om een lastige toren te ruilen en toen kantelde de wedstrijd in zijn voordeel. Hij  won een loper tegen een pion en daarmee de partij.  Ronald Stomphorst kreeg een onstuitbare aanval op de koningsvleugel en moest na lange strijd opgeven, waarmee de eindstand op 6-2 kwam voor DD2.

ZZ Combinatie 2 Doorn-Driebergen 2 2 6
1. P. Remie (Peter) (1690) W. van den Bosch (Wim) (*) 0 1
2. M. Kleijn (Michiel) (1656) R. Stomphorst (1703) 1 0
3. E. van Heusden (1666) M.P. Ronner (Meinko) (1682) 0 1
4. H. Bragt (Henk-Jan) (1585) J. Esmeyer (1602) 0 1
5. C.A. Puijker (1472) H. Schreuder (Herman) (1603) 0 1
6. H. Diependaal (Henk) (1471) J.M.M. Derksen (Jos) (1628) 0,5 0,5
7. M. Pulles (1445) E.R. Brands (Rene) (1424) 0,5 0,5
8. B. van Ginkel (Ben) (1543) J. Hellevoort (1528) 0 1

(*) nog geen rating.

Zie hier alle uitslagen en persoonlijke scores.