sv Doorn-Driebergen 4 nipt verlies tegen Vegtlust 2

In de jeugd van Johan Verbraak werden de wedstrijden tussen Euwe en Aljechin in alle kranten gevolgd, vooral als er eens een fout werd gemaakt want dat was groot nieuws. In de partij van Johan tegen Guido Galesloot van Vegtlust 2 mag Johans  blunder wel als wereldnieuws worden beschouwd. Hij nam een door Gadesloot geofferd paard aan waardoor de lijn voor zijn koning vrijkwam en Johan al na tien zetten mat stond!

Ook op het bord van Hans van der Zijde gebeurde het een en ander in de opening. Hans was te gretig en nam met een paard een giftige pion. Ook hij kreeg te maken met schaak door de vijandelijke dame, en weg was het paard, al na de vierde zet . Hoe nu verder? Maar Hans kwam goed terug! Hij maakte met een opgerukte pion een vorkje en kon kiezen: paard of loper op het menu. Het werd het paard en hij was weer terug in de wedstrijd. Na lang denken en schuiven werd na 34 zetten remise overeen gekomen.

Op de andere borden werd verdienstelijk gespeeld. Er was winst voor Willem van Amerongen en Jacques van Oostrum boekte zijn tweede resultaat in de externe competitie. Hij ontwikkelt zich tot een vaste waarde in het team. Helaas werd het met net te weinig geluk toch een nipt verlies van 3-5, een 4-4 gelijkstel leek lang mogelijk.

Doorn-Driebergen 4 Vegtlust 2 3 5
1. P.C. Rijsdijk (Peter) (1301) S.W. van der Vliet (Sven) (1464) 0,5 0,5