Valkenheuvel 1 Kampioen 2019 School schaken Utrechtse Heuvelrug

Zaterdag 2 februari is het schoolschaakkampioenschap voor de Utrechtse Heuvelrug gespeeld. Er deden 14 teams mee van 8 scholen. Voor het 3de opeenvolgende jaar was de Dalton Nicolaasschool te Doorn bereidt haar deuren te openen om dit evenement mogelijk te maken.

Onder leiding van 6 clubleden van SV Doorn-Driebergen is het weer een gezellig, sportief toernooi geweest. Per team deden er gemiddeld 5 kinderen mee, met begeleiders, docenten, ouders was het gezellig druk in het pop-up schaakcafé in de centrale hal . Opa Berisa kwam ook even sfeer en koffie proeven en kijken hoe zijn kleinzoon Fabian het deed.

Dalton Nicolaas had een grote uitdaging om de 1ste en 2de plaats van het afgelopen jaar te verdedigen. Beide teams zijn in poule A en B goed gestart. Met een 1ste plaats en 3de plaats naar de kruisfinales. Dan is er nog niets verloren. Dalton Nicolaas 1 heeft zich pas in de finale gewonnen gegeven en is 2de geworden. Valkenheuvel 1 is dit jaar de winnaar. De winnaar heeft zich geplaatst voor de regionale kampioenschappen in Amersfoort. Tijdens het toernooi heeft Valkenheuvel zich al gemeld om het het toernooi in 2020 te organiseren in Driebergen.

De einduitslag:

1. Valkenheuvel 1