Doorn-Driebergen viertal 1 wint weer

Met het goede voornemen om door te gaan, waarmee we geëindigd zijn in 2018, winnen, heeft het viertal een uitwedstrijd gespeeld in Soest.

Nulifer ervaart aan bord 2 eerder een medestander dan tegenstander. Johan Koger was geheel met de eigen aanval bezig en gaf daardoor zijn  dame weg. De dame werd in dankbaarheid aanvaard en het 1ste punt was erg snel binnen.

Op bord 3 werd remise gespeeld door Jacques van Oostrum tegen de getalenteerde, 11-jarige Cedric Calis. Het was de 1ste externe competitiewedstrijd voor Cedric. Het spel werd door veel afruilen al snel een remise-partij. Cedric wenste eerst nog door te spelen, zag echter geen winstkansen en dus remise.

Peter was op bord 1 een maat(je) te klein voor Stefan Florijn. Na een goede opening door Peter wist Stefan met nodige rust en wendingen de partij te winnen.

Dan is het wachten op Bastiaan, kan hij 2019 goed beginnen met winst op Henk van Lieshout? Hij speelde met zwart een Italiaanse partij maar in plaats van d4 speelde zijn tegenstander d3 waardoor Bastiaan wat beter in mijn spel kwam. Bastiaan speelde vrij verdedigend en moest op een gegeven moment de loper van c5 terughalen naar d6 om de e5-pion te verdedigen. Bastiaan kreeg een pion cadeau dat later in tijdnood van zijn tegenstander ook een paard voorsprong en de winst opleverde.

Het viertal is 2019 goed begonnen en staat op een fraaie 2de plaats.

SSC 1922 1 S.V. Doorn-Driebergen 1 1,5 2,5
1. Florijn , S. (Stefan)(1680) Rijsdijk , P.C. (Peter)(1414) 1 0