Oliebollentoernooi 2018 gewonnen door Sharif Akbari & Herman Schreuder

Aan ons jaarlijks oliebollentoernooi deden dit jaar maar liefst 42 schakers mee. Naast (oud-) leden hebben diverse familieleden en schakers van andere verenigingen mee gedaan. Er waren dit jaar ook een paar nieuwe zeer sterke koppels gemaakt.

De winnaars van de avond zijn Sharif Akbari en Herman Schreuder. Sharif is nog niet zo lang lid, maar blijkt een zeer sterke schaker te zijn. Hij won tevens de topscoordersprijs.

De koppels Gerard Hamers / Peter Egelie en Willem Frouws/Martin Beekelaar speelden de hele avond bovenin mee, en werden respectievelijk tweede en derde.

Er waren weer vele prijzen verzorgd van wijn tot oliebollen natuurlijk. Naast de top3 kregen ook diverse “lucky” nummers nog een prijs, er was een aanmoedigingsprijs en een “ver weg prijs”. De rode lantaarn prijs ging naar het duo Rob van Vuurde/Dirk Rijneker. In de woorden van onze voorzitter: “Ze bakten er weinig van, hierbij een pak oliebollenmix zodat jullie zelf oliebollen kunnen bakken.”

Ton van Linden had de wedstrijdleiding prima voor elkaar. De paringen volgden elke ronde snel en dit jaar werden ook de individuele scores bij gehouden.

Eindstand: (top 5 later meer, tussen haakjes aantal bordpunten)

1. Sharif Akbari / Herman Schreuder    4,5 (8,0)
  2. Gerard Hamers / Peter Egelie              4,0 (8.0)
  3. Willem Frouws / Martin Beekelaar    3,5 (7,0)