Goede teamprestatie van Doorn-Driebergen 3 in dit seizoen!

Het derde team heeft dit schaakseizoen de derde plaats in klasse 3A verworven. Gezien of eigenlijk ondanks dat we een keer met zijn 7-en hebben gespeeld en een steeds wisselende samenstelling vanwege afmeldingen, een prima prestatie! Dit resultaat werd bereikt door de laatste externe wedstrijd duidelijk te winnen van Muiderberg 1: 5,5 – 2,5

Doordat ik nogal verdiept was in mijn eigen partij heb ik de andere partijen weinig inhoudelijk kunnen volgen.
Een kwartier voor de wedstrijd meldde een speler van Muiderberg zich af, met als resultaat dat bord 2 van ons niet hoefde spelen en Peer (wat hem goed uit kwam) eerder naar huis kon. Een start van 1-0 dus. Na 45 minuten blunderde naar eigen zegen de tegenstander van Rob van Vuurde en gaf op, 2-0. Rob had geen behoefte meer om uitgebreid na te spelen, wat de aangeslagen tegenstander er niet van weerhield om een geruime poos het allemaal nog eens alleen na te spelen.
Het duurde even voordat er weer een partij werd beslist. Bastiaan had met wit een krachtige koningsaanval en toen zijn paard ook nog eens de aanval bijzette gaf de zwartspeler op, 3-0.
De tegenstander van Jan bood in een gelijke stelling remise aan. Jan speelde echter nog een zet en accepteerde toen de remise, tja zo werkt dat niet. Nadat Jan toen maar remise had aangeboden werd deze alsnog geaccepteerd 3,5 – 0,5.
Vervolgens kwamen Ton en zijn tegenstander ook remise overeen en ook bij Dick werd tot remise besloten in een stelling van koning en pion (Dick) tegen koning en toren. 4,5 – 1,5. Jos sloot met af met een verdiende overwinning. 5,5 – 1,5.
Tja en mijn eigen partij. De enige verliespartij van het team. Met een tegenstander (wit) met een voor mij bijzondere opening liet ik duidelijk (weer) kansen liggen. Maar ondanks mijn eigen frustratie bleef een goed gevoel over de teamprestatie en de plaats van het derde in de 3A klasse.

Doorn-Driebergen 3 Muiderberg 1 5,5 2,5
1. R.E.M. van Vuurde (Rob) (1727) M.J. Norden (Marc) (1653) 1 0