Leden winnen in het toernooi van SV Rivierenland*

Voor de 14de maal is het rapid toernooi van SV Rivierenland in Buren georganiseerd. Aan het toernooi wordt ook al een aantal jaren door onze leden deelgenomen.

[responsivevoice_button voice=”Dutch Female” buttontext=”Luisteren naar het bericht”]
Dit jaar waren er (slechts) 5 leden aanwezig. Gert Legemaat nam deel in Groep A, Nulifer karayilian, Han de Wit, Peter Egelie en Peter Rijsdijk waren allen ingedeeld in Groep C. Vier van de 18 spelers van Doorn-Driebergen, dan zijn de verwachtingen hoog gespannen.

Gert speelde in groep A in een sterk deelnemersveld, 12 spelers, rating van 1854 t/m 2175. De tijd was 20 minuten p.p. Het spelniveau was hoog deze dag. Kleine foutjes werden direct afgestraft. Met 2 overwinningen, 2 remise en 3 verloren partijen speelde Gert Legemaat verdienstelijk en behaalde zijn eigen ratingscore van 1961.

In Groep C speelde de schakers tot 1600 rating . Han de Wit constateerde dat hij met zijn rating van 1599 als hoogst ingedeelde speler in Groep C speelde en ging de uitdaging aan om dat ook waar te maken.
Na 2 ronden was de eerste club-confrontatie een feit. Han de Wit en Peter Egelie hadden beide 1,5 punt. Han de Wit verloor de partij. Later op de dag verliest Peter Egelie ook een partij.
Na 6 ronden staan beide spelers op 4,5 punt. Peter Rijsdijk stond na 6 ronden op 4 punten. De tweede club-confrontatie was een feit. Peter Egelie speelt voor toernooi winst, Peter Rijsdijk voor een 3de plaats. Na een verkeerde combinatie heeft Peter Rijsdijk niet het gewenste initiatief, maar wel stukverlies. Peter Egelie wint de partij en daarmee ook het toernooi. Nu was het wachten op het resultaat van Han de Wit. Wint hij ook, dan winnen ze samen het toernooi. Ook Han de Wit wist zijn partij te winnen en dus ook toernooi-winnaar.
Nulifer Karayilan kijkt vooral terug op een gezellig toernooi. In de partijen was er diverse keren sprake van enige pech. Met goed spel is de winst of remise een verdienstelijk resultaat. Dit was in 2 partijen een feit.