Oliebollentoernooi 2017 gewonnen door Johan de Groot & Hessel Posthuma

Aan ons jaarlijks oliebollentoernooi deden dit jaar 38 schakers mee.  Naast leden hebben ouders, ooms, jeugd, en schakers van andere verenigingen mee gedaan. Bij aanvang van de avond waren er diverse belangstellenden die even kwamen kijken, hoe gaat zo’n toernooi? Even sfeer en oliebol proeven, prima!Het toernooi is gespeeld in koppels. Enkele vaste duo’s en veel gelegenheidsduo’s om aan het einde van het jaar nog even een avond gezellig te schaken, weer het clubschaken te ervaren.

Het koppel van de avond is Johan de Groot & Hessel Posthuma geworden.  Hessel kent onze vereniging, dochter Emily speelt op de jeugdinstuif.  Een uitnodiging om samen mee te doen, kwam nog iets te vroeg voor Emily, maar Hessel heeft direct zijn visitekaartje afgegeven. Eenmaal achter het schaakbord wil je geen partij verliezen. Met slechts 1 verliespartij ben je dan direct winnaar van de oliebollen en kampioenschaal. Zo’n resultaat smaakt naar meer?!

De jongste deelnemers hebben een zeer verdienstelijk toernooi gespeeld. Onze jongste deelnemer (7 jaar!) kende geen vermoeidheid en heeft alle partijen samen met zijn moeder gespeeld. De troostprijs, beter gezegd de aanmoedigingsprijs, zeer verdiend gewonnen. Leuk om het enthousiasme voor het schaken te zien en te delen.

Enkele partijen kunnen niet onvermeld blijven. Zo is er de partij Marc Berisa – Bastiaan Gramser. Enkele deelnemers verwachten dan knallend vuurwerk, niets is minder waar, met degelijk spel wist Berisa de partij te winnen, zodat de koppels een mooie remise speelde. De winstpartij van Wim van den Bosch op Eric Bies mag niet onvermeld blijven. In ontspannen sfeer toch een voorteken, de interne competitie kent in de top voldoende uitdagingen. En tot slot Valentijn van Esch, ex-lid van Rode Looper, weet zich uitgedaagd, partijanalyse met Jon van Midde, het clubschaken is best leuk!

Het gehele toernooi is gezellig, goed verlopen. De puntentelling was dit jaar, in tegenstelling tot voorgaande jaren, geen issue. Ton van der Linden dank daarvoor.

(De eindstand volgt nog.)