Johan de Groot snelschaakkampioen

Een gezellige sfeer bewaren en tegelijk aanvallen op je positie afslaan is lastig; toch weet Peter Egelie dit meestal goed te combineren. Maar nu verschenen er aan de bar ook nog koorleden die een aanval deden op de worst en de kaas die op de bar voor het grijpen stonden. Peters gedachten waren bij de versnaperingen en zijn handen gingen niet naar de stukken maar naar de nootjes die hij naast zijn bord in veiligheid had gebracht. Hij heeft de sfeer gered maar ten koste van een miserabele score. In groep A verloor Johan de Groot zijn partij van Rik van Drie; Rik verloor van Gert Legemaat die remise maakte met Johan. Eric Bies leek garen te spinnen bij deze gevechtsronde maar hij verloor weer van Johan die na afloop toch weer net iets te groot bleek voor de concurrenten. Zijn naam zal voor de tweede achtereenvolgende keer op de Hengeveldtrofee staan.

Een nieuwe concurrent dient zich aan: in groep B won Wim van den Bosch met overmacht. In deze groep was opvallend de erepositie die beide ereleden innamen; Joost Zwaan en Jan Hellevoort waren beiden te sterk voor de rest. Dat Joost de onderlinge partij won is enkel van statistisch belang al verkreeg Joost daardoor een beker. De onderlinge partij was ook beslissend in groep C waarin Dirk Rijneker en Hans van der Zijde bovenaan eindigden. Beiden gingen met een beker naar huis al was die van Dirk iets groter. Voor Gerard Donker was de avond een lange, zeer lange rokade die hij met grote volharding en bewonderenswaardige strijdlust voltooide.

De eindstanden:

Groep 1 (10 ronden) Groep 2 ( 9 ronden)
1. de Groot 8,5 1. van den Bosch 9
2. van Drie 8 2. Zwaan 6,5